lauantai 15. maaliskuuta 2014

Kuinkas sitten kävikään

Yhtäkkiä tajusin, että minulla ei ole mitään estettä koiran hankkimiselle. Vanhimmat lapset olivat muuttaneet kotoa ja nuorinkin kävi jo yläkoulua. Kotoa löytyi ajokortillinen lukiolainen, joten minun tai puolisoni ei tarvinnut viettää iltoja autonratissa harrastuksiin ajamalla. Minulla oli vain aikaa ja huomasin sohvautuvani pahan kerran. Jos koirasta ei mitään muuta saisi irti, niin ainakin se irrottaisi takamukseni alustasta, johon se oli alkanut juurtua.
Mitä siellä edessä näkyy?

Minulla oli muutama ongelma selvitettävänäni ennen kuin asiassa voitaisiin edetä. Ensinnäkin minulla ei ollut hajuakaan siitä, minkä rodun valitsisin, minulla oli vain selkeä käsitys siitä, mitkä rodut eivät tulleet kysymykseen.

Toiseksi: halusin olla vastuullinen koiranomistaja, joten hankintaa edeltäisi uppoutuminen koulutukseen, kasvatukseen, hoitoon, rokotuksiin, ruokintaan, varusteisiin, vakuutuksiin ja ties mihin. Raahasin kirjastosta kaikki löytämäni koulutusoppaat ja hoito-opukset. Tämän lisäksi luin verkosta ohjeita ja opastuksia toisensa perään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti